Rutina la job

Rutina la job

Sunt perioade în viața profesională când ești prins într-o adevarata rutină, uneori amenințătoare mai les când: nu mai ai provocări în taskuri, nu mai ai provocări valoroase, pierzi sensul și contribuția propriei munci. Deși mediile corporatiste au tendința să cultive astfel de stări nu îți este deloc util să dai vina pe mediu ci să începi să-ți pui întrebări generatoare de soluții. Există și varianta de a schimba jobul și compania -și este firesc- însă rutina își va face apariția și acolo după o perioadă.

Astfel, este mai valoros să-ți orientezi atenția spre:

Ce fac cu mine în astfel de situații?

Care sunt nevoile mele nehrănite care strigă în surdină ''m-am săturat, mi s-a luat''?

În acest fel poți trezi conștientizarea, astfel încât să transformi rutina într-o stare generatoare de resurse, opțiuni și energie.

Iată câteva idei la îndemână care te pot sprijini să scapi de rutină:

 1. Conștientizarea nevoilor. Gândește-te la nevoile profesionale care se ascund sub expresiile ''m-am saturat'', ''mi s-a luat'', etc. pentru a ști în ce direcție să acționezi.

 2. Creșterea în task. Dacă ești plictisit de aceleași activități propune noi proiecte sau oferă-ți disponibilitatea de a te implica și în alte activități diferite pentru tine. Astfel vei crea noi oportunități de învățare și creștere.

 3. Mentoratul. Cu siguranță experiența ta poate fi mai valoroasă și apreciată în momentul în care o oferi și altor colegi care sunt la început de drum sau fac activități similare cu ale tale.

 4. Curiozitatea și creativitatea. Aruncă o privire, doua , trei în jurul tău și urmărește care sunt tendințele, noutățiile în meseria ta și implementează ceva nou în ceea ce faci. Participă la diverse conferințe, cursuri la nivel național și internațional și îmbogățește-ți perspectivele.

 5. Oportunitatea. Urmărește posibilitățiile viitoare pentru a crește ierarhic și identifică ce este nevoie să stii, să faci, să devi pentru a accede la un post superior.

 6. Mediul. Schimbă ocazional ceva în mediul tău fizic de lucru (poziționarea biroului de lucru, un aranjament floral, un scaun ergonomic, culori, etc.).

 7. Interactiunea. Alege să implementezi un model nou de interacțiune cu colegii astfel încât să creați împreună bună dispozitie, confort.

 8. Mișcarea. Mișcarea fizică întrerupe lentoarea fizică și psihică generând energie. Dedică o scurtă pauză mișcării. Chiar și la birou poți face câteva exerciții fizice de stretching.

 9. Personificarea. Ce ar spune jobul tău despre tine dacă ar fi mentorul tău pentru o zi? Cu ce asociezi tu jobul pe care îl ai? Îmi amintesc de o metaforă a unei operatoare din cadrul unui grup de lucru dintr-o companie multionațională care m-a fascinat. Pentru persoana respectivă jobul era ca un joc, jocul pe care îl juca acasa pe calculator și în care câștiga puncte. Spunea că atunci când venea la serviciu își imagina că intra în acel joc în care fiecare componentă montata reprezenta un punct. Cu cât strângea mai multe puncte își făcea norma și avea posibilitatea să câștige și bonusuri.

  

Până data viitoare alege o ideea de mai sus și scapă de rutină.

 

Cristiana Vulcu

Coach & Trainer

www.concordis.ro